sobota, 28 listopada 2015

Recenzja #4 "Trzynaście powodów"

Hej!

Dzisiaj postanowiłam wziąć pod młotek
 " Trzynaście powodów". Książkę napisał Jay Asher. Powieść została przetłumaczona na 31 języków. Jest bestsellerem w Stanach Zjednoczonych. Niestety w Polsce nie jest o niej głośno :(.

Ja jestem zachwycona tą książką i myślę, że to jedna z najlepszych książek jakie czytałam  w życiu.
Książka skłoniła mnie do wielu refleksji na temat mojego życia. Jest niesamowita.

Krótki wstęp

Clay Jensen- główny bohater  książki- po powrocie do domu znajduje paczkę. Po  otwarciu pudełka zawartość mocno go dziwi. W paczce są taśmy.
Clay postanawia odsłuchać nagrań. Okazuje się, że to taśmy nagrane przez jego koleżankę z klasy, która niedawno popełniła samobójstwo. 
Kaseta zaczyna się słowami:
"Siema dziewczyny i chłopaki. Mówi Hannah Baker. Na żywo i w stereo."
Chłopak nie ma pojęcia w jakim celu dziewczyna nagrała taśmy, a przede wszystkim dlaczego trafiły właśnie do niego
Jednak po chili Clay już wie dlaczego nagrania są w jego rękach:
" Mam nadzieje, że jesteście gotowi, ponieważ zamierzam wam opowiedzieć o swoim życiu. A konkretniej, dlaczego moje życie się skończyło. Bo skoro słuchacie tych taśm, jesteście jednym z powodów."
Pozostaje pytanie: Czy Clay jest jednym z powodów samobójstwa Hannah?

Moja opinia

Według mnie książka jest cudowna. Przekazuje niesamowicie wiele wartości. Jest po prostu piękna.

Książka bardzo mnie wzruszyła i wprowadziła w depresyjny nastrój.Po jej przeczytaniu miałam chandrę. Niektóre zachowania Hannah tak mnie przytłoczyły, że nie wiedziałam, że książka może zrobić ze mną coś takiego. 
Muszę dodać, że sposób w jaki napisana jest książka nadaje historii realizmu. Czytając "Trzynaście powodów" miałam wrażenie, jakbym sama słuchała tych taśm.
Nie można zapomnieć również o tym, że Jay Asher idealnie przekazuje emocje głównego bohatera. 

Powieść uczy tego, aby nikogo nie zostawiać samemu sobie. Trzeba działać, gdy zauważymy jakieś niepokojące nas zachowania innych osób.

Najbardziej po przeczytaniu książki zdziwił mnie fakt, iż  "Trzynaście powodów" to j debiutancka powieść Jaya Ashera.
Bardzo ucieszył mnie fakt, że niedługo na ekranach kin ujrzymy ekranizację powieści. Główną rolęw tym filmie ma zagrać Selena Gomez.

Podsumowując, jest to rewelacyjna książka,którą powinien przeczytać każdy bez wyjątku. 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz